לייב תזונה – אכילה רגשית

1. תתחילי להרגיש יא מעצבנת
הרבה פעמים, בעיקר כשמדובר בקשת הרגשות השליליים (פחד, חשש, אכזבה…) אנחנו נמנעות להרגיש ולהתמודד עם הרגש ופונות לאכילה בכדי לחפש פתרון לרגשות.
הדבר הנכון ביותר הוא כן להרגיש ולתת לרגש ביטוי, גם אם מדובר באי נוחות רגעית.

2. זהי את הרגש שמוביל אותך לאכול
חשוב לדעת לזהות מהו אותו רגש שגורם לכן לפנות לאוכל
וכך ברגע שהוא מתעורר, תדעו שאתן מועדות לנפילה ותתכוננו מראש.
(שימו ❤️ אלו יכולים להיות רגשות שליליים עם זאת, גם רגשות חיוביים יכולים לעורר בכן את הצורך לאכול).

3. צאי מזה
כאשר כבר זיהיתן שאתן נכנסות למעגל אכילה ואתן לא מצליחות להתמודד כדאי לנסות לצאת מהסיטואציה לכמה דקות
כך יגבר הסיכוי, שלא תחזרו, שהצורך יעלם
(טלפון לחברה, לעשות כלים, לצאת להליכה…).

4.אל תעבדי עליי
אל תתפתו לאכול מאכלי דיאט מופחתי קלוריות בכדי להשתיק את המצפון שלכן
כל עוד הרגש שלכן מטופל בעזרת אוכל הקשר ביניהם לא נשבר (גם אם זה מאכלי דיאט)

5. ההצלחה שלך נמדדת בדרכים שונות
חשוב להבין שאכילה רגשית היא תהליך שנוצר במשך כמה שנים ויקח כמה שנים בכדי למגר את התופעה או לצמצמה משמעותית.
קבעו לכן יעדים קטנים של הצלחה בדרך בכדי לגרום לתהליך להיות מתגמל ועל מנת שיחזיק לאורך זמן.
אל תדברו במונחי ״הצלחתי״, ״נכשלתי״, אלא תנסו להפיק מכל אירוע מסקנות ואולי לרשום לזכותכן כל הצלחה קטנה
(לדוגמא: צמצום תדירות, צמצום כמויות וכו'…).

נגישות