לייב תזונה – איך להימנע מנשנשת לילה

1. תתחילי מן ההתחלה:
ברגע שנסדר לעצמנו יום כמו שצריך מהבוקר ועד הערב וצורכת את מרכז הקלוריות שלנו בזמן הערות שלנו, אנחנו נרגיש שיש לנו יותר כוח לעמוד בפני הפיתויים של הערב. למשל, אם נאכל ארוחת בוקר שמכינה את כל אבות המזון ולאחר מכן ארוחת צהריים טובה (צלחת מנצחת- 50% חלבון והשאר פחמימות, שומנים וירקות), ארוחת ביניים וארוחת ערב שלא נוותר עליה, אנחנו נרגיש הרבה יותר שבעות. אם אין ברירה וצריך לאכול את ארוחת הערב מול הטלוויזיה עם בן הזוג, אפשר לנסות לדחות אותה קצת.

2. חלבון הוא המלך של הארוחה!
כשהמלצר במסעדה שואל מהי המנה המרכזית שנרצה להזמין, מנת חלבון צריכה להיות המנה המרכזית (בשר, דגים, טופו, סייטן, ביצים וכד׳) והתוספת צריכה להיות פחמימה (אורז, תפוחי אדמה וכד׳). אם נאכל מספיק חלבון במהלך היום, לא נרגיש צורך בנשנשת לילה. מהי כמות החלבון הרצויה? 1 גרם חלבון לכל ק״ג. אז למשל, אשה ששוקלת 70 ק״ג, צריכה לצרוך 70 גרם חלבון ביום.

3. תפסיקי לחיות את הסיפור שאת מספרת לעצמך!
למשל, אנחנו יושבות מול הטלוויזיה והראש מתחיל לעבוד- בא לנו משהו לנשנש, מתוק? מלוח? אבל בעצם אנחנו בסדנא ולא כדאי, אבל היינו כל היום בפגישות ולא אכלנו במהלך היום ועכשיו מגיע לנו…
זה רע מאד לחיות את הסיפור שאנחנו מספרות לעצמנו, כי באותו רגע חלש שכבר נתנו למוח שלנו לספר לנו את הסיפור, אם אנחנו מקשיבות לו כשאנחנו חלשות, עלינו לעשות cut לסיפור, להעלים את המחשבה, לצאת מזה! לקום ולעשות משהו אחר! לשטוף כלים, לדבר עם בן הזוג, לצאת.
למי שמרגישה חזקה יותר, יכולה להקשיב לסיפורים האלה, שפעם אחת יפגשו אותנו בנשנשת הלילה ופעם אחרת באיזה אירוע אחר. עלינו ללמוד להתמודד מה לענות לעצמנו כשיש לנו בראש מחשבות מחבלות. למשל, אם בא לנו מאד לנשנש קשיו, עלינו לשאול את עצמנו אם באמת זה מגיע לנו?! ואחרי זה יבוא לנו משהו מתוק ואז עוד משהו מלוח אז אולי יש מצב שאנחנו בכלל רעבות ואם כך, עדיף שנכין לעצמנו ארוחה טובה! אנחנו יכולות לריב עם עצמנו, להבין את המחשבות ולצאת מחוזקות!

4. לפנות זמן להיות ״ילדות רעות״!
הנשנשת מול הטלוויזיה יכולה להיות אירוע אסון ויכולה גם להיות משהו שאפשר לעשות באופן מוגדר ומודע. ככל שנגיד לעצמנו שזה אסור וזה מפחיד, זה יבוא ויתקוף אותנו. לעומת זאת, אם נוריד לחץ, נעשה את זה במודע, נשחרר את השד הזה, נהיה קצת ״ילדות רעות״ ונפנה זמן מוגדר לנשנשת לילה פעם בשבוע או פעם בשבועיים לאיזה חטיף שאנחנו ממש אוהבות, אפשר יהיה להתמודד עם השד הזה בלעשות את זה, לשחרר את הלחץ ולראות שזה לא דבר כזה גדול ונורא.

5. תהיי חכמה כשאת חזקה!
אם בכל מקרה אנחנו מכינות לילדים ארוחה וחותכות להם ירקות, אנחנו נחתוך גם לעצמנו וזה יהיה זמין לנו! כשאנחנו חזקות בשעה 18:00, אנחנו נכין את עצמנו וכשנהיה יותר חלשות מול הטלוויזיה בערב, הירקות שחתכנו יהיו לנו זמינים ונאכל אותם במקום דברים אחרים שבדרך כלל זמינים לנו.

נגישות